Anonymous 7 sene önce sordu

EMEKLİLİĞİ DOLAYISIYLA ÇIKIŞ YAPTIĞIMIZ BİR PERSONELİN (HALEN ÇALIŞMAYA DEVAM EDİYOR) TAZMİNATINI EMEKLİLİĞİ RESMİ OLARAK ONAYLANDIKTAN SONRA ÖDÜYORUZ. AMA BU İŞLEMLER UZUN SÜRDÜĞÜNDEN TAZMİNATINI ALMASI 5-6 AY GEÇİKİYOR. BU DURUMDA YAPMAK GEREKEN NEDİR.? SANIRIM BİR YERDE HATA YAPIYORUZ. YA DA TAZMİNATINI ÇIKIŞI YAPILDIĞINDA ÖDER VE EMEKLİLİK İŞLEMLERİNDE BİR PROBLEM ÇIKAR VE İŞLEM GERÇEKLEŞMEZ İSE NE OLACAK.

1 Cevap
En İyi Cevap
İnsan Gücü Uzman 7 sene önce cevaplandı

Merhaba
Esas itibarı ile emeklilik işlemi tamamlanmamış bir personeli çalıştırmamak gerekiyor.
Çünkü Emekli olmanın öncelikli koşulu işyerinden ayılrılmış olmaktır.
Emekliliğe hak kazanmış ve tahsis numarası almış olan bir personeli ise bilindiği gibi SGDP’ye tabi olarak çalıştırmak gerekir.
Sizin yapmış olduğunuz işlem yasal değil kişi emekli olmak amacıyla işyeriyle ilişkisini kestiği anda kendisine kıdem tazminatının ödenmesi gerekir.
Yani başka bir deyişle emekli maaşı bağlansın kıdemini ondan sonra ödeyelim uygulaması doğru değildir.